• INAUGURACJA NOWEGO ROKU SZKOLNEGO

•      W dniu 4 września 2023 r. Mszą św. w kościele rozpocznie się inauguracja nowego roku szkolnego.
            Do kościoła wraz ze sztandarem wyruszamy o godz. 8.45. Po powrocie spotkanie ogólne w sali numer 7, następnie z wychowawcami w klasach. Serdecznie zapraszamy.

• ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2022/2023

•     23 czerwca 2023 roku odbyło się uroczyste zakończenie roku szkolnego. Uczniowie, nauczyciele oraz rodzice zgromadzili się przed szkołą, skąd w uroczystym pochodzie wraz z pocztem sztandarowym udali się na mszę do kościoła parafialnego.
               Po Eucharystii wszyscy zgromadzili się w auli. Tam odbyło się pożegnanie najstarszych wychowanków oddziału przedszkolnego oraz ósmej klasy. Pani Dyrektor podziękowała wszystkim za wspólną pracę i trud. Po krótkim występie artystycznym w wykonaniu ósmoklasistów oraz przedszkolaków odbyło się rozdanie dyplomów i świadectw.
              Wśród zaproszonych gości był także radny Rady Miejskiej Błażowej pan Ryszard Wyskiel, który podziękował naszym uczniom - Patrycji Wielgos i Kacprowi Wielgos za zaangażowanie w pracę na rzecz Młodzieżowej Rady Gminy.
               Następnie uczniowie wraz z wychowawcami udali się do swoich klas. Po tym spotkaniu nadeszły upragnione wakacje!
               Wszystkim uczniom życzymy udanych i bezpiecznych wakacji pełnych radości i słońca. Do zobaczenia we wrześniu!

• Wycieczka do Zakopanego

•    W dniach 15-16 czerwca uczniowie klas od V do VIII odbyli ekscytującą wycieczkę do Zakopanego.
              W pierwszym dniu wycieczki odbyła się wyprawa po Dolinie Kościeliskiej podczas której pani przewodnik oprowadzała nas po tej pięknej dolinie i opowiadała nam o tatrzańskiej przyrodzie i kulturze. Było tam dużo pięknych widoków które mogliśmy podziwiać dzięki dobrej pogodzie.
               Drugim naszym celem w tym dniu było zwiedzanie Sanktuarium Najświętszej Rodziny na Krupówkach w centrum Zakopanego. Był to naprawdę ładny obiekt na naszej liście dzięki swojej architekturze i ciekawej historii. Po tym męczącym ale zarazem przyjemnym dniu zameldowaliśmy się w miejscowości Murzasichle, gdzie mieliśmy zakwaterowanie w domku „U Hanki”.
               W drugim dniu tej wycieczki zeszliśmy o 7:30 do jadalni, gdzie czekało na nas pyszne śniadanie, po czym mogliśmy zabrać z nami naszą panią przewodnik i iść spokojnie w góry. Pierwszym naszym obiektem był Szlak na Wielki Kopieniec, był to męczący jak na pierwszy raz szlak, lecz widoki na górze mówiły same za siebie i każdy po tym wyjściu był szczęśliwy i pełny wrażeń. Po powrocie byliśmy w Muzeum Tatrzańskim im. Dra Tytusa Chałubińskiego, w którym było mnóstwo ciekawych przedmiotów jakich skały i minerały które występują w Tatrach.
               Następne na naszej liście było Muzeum Karola Szymanowskiego w willi „Atma”. Było tam dużo rzeczy, którymi można było się zainteresować,  jednym z nich było piękne pianino na którym grał Karol Szymanowski.
                Ostatnim punktem tej wycieczki był czas wolny na Krupówkach, gdzie każdy mógł sobie kupić pamiątki lub inne rzeczy np regionalne oscypki. Wyjechaliśmy z Zakopanego o godzinie 16.30 i zaczęliśmy powoli wracać, każdy był zmęczony, ale na pewno pełny wrażeń po takiej wycieczce.

Szymon Kawalec uczeń klasy VIII

• Wycieczka do Podkarpackiego Centrum Nauki Łukasiewicz

•   W dniu 13.08.2023 klasa VIII udała się do Podkarpackiego Centrum Nauki Łukasiewicz położonego w Jasionce. Po przyjechaniu na miejsce ukazał się nam nowoczesny budynek. Wizytę w centrum rozpoczęliśmy od obejrzenia ekspozycji ogólnej, na której obejrzeliśmy liczne przedmioty związane z daną dziedziną. Na pierwszym piętrze ekspozycja była poświęcona samolotom i astronautyce, na drugim piętrze przyrodzie z ekologią, a na trzecim piętrze biologii i budowie człowieka.
              Pierwsze półtorej godziny mieliśmy czas wolny i mogliśmy sprawdzać i testować wszystkie urządzenia, które się tam znajdowały. Później udaliśmy się na grupowe zajęcia,  gdzie chłopcy budowali roboty i programowali je, a grupa dziewczyn wykrywała ilość witaminy C w pomarańczy, soku jabłkowym, naparze z igieł sosny.
                 Po zajęciach udaliśmy się do restauracji McDonald's i wróciliśmy do szkoły.

Kacper Wielgos uczeń klasy VIII

• WYCIECZKA DO KOPALNI SOLI W WIELICZCE

•   Dnia 13 czerwca chętni uczniowie klas od I do VI odbyli "Podróż w głąb Ziemi" podczas wycieczki do kopalni soli w Wieliczce.
              Zwiedzanie dawnej kopalni urozmaicała pani  przewodnik opowieściami o pracy górników, legendami o królowej Kindze, skrzatach i historii górnictwa. Liczne podziemne komnaty, słone jezioro i spacer krętymi chodnikami rozbudzały wyobraźnię dzieci. Nie zabrakło zabaw integracyjnych kierowanych przez ducha kopalni Skarbnika i słodkiej niespodzianki.
              Uczniowie wracali z wycieczki zmęczeni, ale zadowoleni, wzbogaceni o nowe doświadczenia oraz tradycyjne pamiątki.

• DZIEŃ MAMY I TATY

• Kochani Mamo i Tato!
            Za życie, za trud i poświecenie,
            za te noce nieprzespane,
            wysiłek i zmęczenie.
            My dzieci serdecznie
            Wam dziękujemy
            i z całego serca
            wdzięczność obiecujemy.

12 czerwca 2023 r. w Domu Ludowym w Piątkowej odbyła się uroczystość z okazji Dnia Mamy i Taty. Jest to bardzo ważne Święto, które obchodzone jest w naszej szkole co roku.
                Młodsze dzieci przez dłuższy czas pod opieką wychowawców przygotowywały się do występów, robiły piękne laurki, natomiast starsi uczniowie ćwiczyli piosenki również w języku angielskim, układy choreograficzne do tańców, a wszystko po to, aby podziękować rodzicom za  miłość, wszystkie nieprzespane noce i trud wychowania.
               W dniu przedstawienia sala zapełniła się zaproszonymi gośćmi, których przywitała Pani Dyrektor i złożyła serdecznie życzenia, a następnie zaprosiła na program artystyczny. Przedszkolaki oraz uczniowie klas I - III w pięknych bajkowych strojach wystąpiły z przedstawieniem ,,Bajkowe życzenia dla Mamy i taty". Czarodziejskie zaklęcie powtórzone przez rodziców z pewnością pomoże w spełnieniu wszystkich życzeń wypowiedzianych przez ich dzieci.
               Starsi uczniowie podczas występów zaprezentowali swoje talenty muzyczne, wokalne oraz  taneczne. Rodzice z radością i dumą oglądali występy swoich pociech, nagrywali pamiątkowe filmiki.
              Uroczystość przebiegła w miłej, rodzinnej atmosferze. Niezapomniane chwile zostały uwiecznione na pamiątkowych zdjęciach.
                Wszystkim Mamom i Tatom życzymy  zdrowia, radości, pociechy ze swoich dzieci i przede wszystkim dużo siły w trudzie ich wychowania na porządnych, dobrych ludzi.

• MATEMATYCZNY ORLIK

•     W dniu 7 czerwca 2023 r. w Szkole Podstawowej im. Króla Władysława Jagiełły i Anny Jenke w Błażowej odbył się konkurs „Matematyczny Orlik” dla uczniów klas I-III. Wzięły w nim udział dzieci z całej gminy.
               Naszą szkołę reprezentowali: Szymon Pluta (klasa I), Wiktor Cag (klasa II) oraz Bartłomiej Łuc (klasa III). Chłopcy zmierzyli się z różnymi zadaniami, które przygotowali organizatorzy. Wszyscy odnieśli sukces, ponieważ sam udział w konkursie nim jest. Natomiast Wiktor Cag zajął III miejsce w kategorii klas II.
                 Wszystkim chłopcom bardzo serdecznie gratulujemy i życzymy sukcesów w przyszłości.

• DZIEŃ DZIECKA

•    1 czerwca obchodzimy szczególny dzień: Międzynarodowy Dzień Dziecka. To święto wszystkich dzieci, które jest obchodzone na całym świecie.
                W naszej szkole, jak co roku był to dzień wolny od zajęć dydaktycznych. Dzieci przyszły jednak do szkoły  i uczestniczyły w atrakcjach przygotowanych specjalnie dla nich zorganizowanych we współpracy z Radą Rodziców i Ochotniczą Strażą Pożarną w Piątkowej.
                Na boisku szkolnym dzieci miały możliwość obejrzeć całe wyposażenie wozu strażackiego. Mogły przymierzyć hełm strażacki, wziąć udział w pokazie sprzętu ratowniczo - gaśniczego oraz samodzielnie sprawdzić działanie węża strażackiego. Nie zabrakło również zabaw ruchowych na świeżym powietrzu. Dzieci ze smakiem zjadły kiełbaski z grilla, choć  największe kolejki ustawiały się jednak po popcorn i watę cukrową.
              To nie był jednak koniec atrakcji przygotowanych dla dzieci. Finalnym zakończeniem święta była zorganizowana wycieczka świeżo uruchomioną kolejką wąskotorową ,,Pogórzanin" na trasie Dynów - Jawornik Polski. Podczas wycieczki z zabytkowych wagonów uczniowie oraz przedszkolaki miały możliwość obserwowania otaczającej przyrody. Największym jednak przeżyciem i atrakcją na którą czekały dzieci był przejazd przez najdłuższy tunel kolejki wąskotorowej  w Europie.
                 Dzień Dziecka w naszej szkole z całą pewnością można uznać za bardzo udany. Miłe wspomnienia na pewno na długo zapiszą się w pamięci dzieci.

• Wojewódzki Konkurs Plastyczny „Podkarpackie kwiaty w rękodziele artystycznym”

•   31 maja 2023 r.  w Szkole Podstawowej Nr 2 w Rzeszowie odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród i wyróżnień uczestnikom XVII edycji Wojewódzkiego Konkursu Plastycznego ,, Tradycje i zwyczaje Podkarpacia... I ty jesteś cząstką mojej małej Ojczyzny" pod hasłem „Podkarpackie kwiaty w rękodziele artystycznym” organizowany przy współpracy z Ligą Ochrony Przyrody Zarząd Okręgu Podkarpackiego w Rzeszowie.
                W konkursie wzięły również udział  wszystkie dziewczynki z Oddziału Przedszkolnego, które  wykonały piękne prace plastyczne różnymi technikami.
                Do konkursu nadesłano 1112 prac, z czego jury po długich obradach nagrodziło i wyróżniło 86 prac w czterech kategoriach wiekowych (przedszkola, kl. I-III, kl. IV-VI oraz klasy VII-VIII).

Prace wychowanków naszego przedszkola także zostały docenione.
            Emilia Łuc otrzymała nagrodę w konkursie, a Oliwia Wyskiel wyróżnienie. Dziewczynki zostały nagrodzone pamiątkowymi dyplomami oraz nagrodami rzeczowymi, które zostały odebrane na uroczystej gali.
                Serdecznie gratulujemy naszym podopiecznym  i życzymy dalszych sukcesów artystycznych.

• GMINNY KONKURS RECYTATORSKI „MARIA KONOPNICKA W OCZACH DZIECKA"

•    10 maja 2023 r. w Szkole Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Kąkolówce odbył się Gminny  Konkurs Recytatorski „Maria Konopnicka w oczach dziecka”. Celem konkursu była popularyzacja poezji i prozy Marii Konopnickiej, rozwijanie uzdolnień i doskonalenie umiejętności recytatorskich oraz rozwijanie wrażliwości artystycznej.
                Konkurs zorganizowany został w dwóch grupach wiekowych. W I grupie wiekowej dla uczniów klas I - III naszą szkołę reprezentował Tymon Wyskiel z klasy II, natomiast w II kategorii wiekowej Mateusz Pryszcz z klasy VI.
               Recytacje były na wysokim poziomie, dlatego też  jury miało trudne zadanie, aby wyłonić zwycięzców tegorocznej edycji konkursu. Wśród nagrodzonych został doceniony również uczeń z naszej szkoły Mateusz Pryszcz, który zajął III miejsce.
                Gratujemy wszystkim laureatom i życzymy dalszych sukcesów.

• Witaj majowa jutrzenko!

•    Maj to czas, kiedy wspominamy ważne dla naszej ojczyzny wydarzenia. 2 maja obchodzimy Dzień Flagi Rzeczypospolitej, natomiast dzień później wspominamy uchwalenie Konstytucji 3 maja.
              W związku z tym uczniowie z klas starszych Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II przygotowali ciekawe prezentacje multimedialne, które zostały zaprezentowane przed całą społecznością szkolną.
               Przypomnieliśmy sobie po raz kolejny historię obrazu Jana Matejki ,,Konstytucja 3 maja”. Poznaliśmy postacie, które zostały tam uwiecznione. Następnie udaliśmy się na wirtualne zwiedzanie Zamku Królewskiego w Warszawie. Byliśmy w Sali Sejmowej, posłuchaliśmy także wykładu o tajemnicach dzieła Jana Matejki.
               Uczennice klasy VIII w swojej prezentacji przypomniały nam o okolicznościach uchwalenia Konstytucji 3 maja. Spotkanie było bardzo ciekawe i pouczające.

• XVII Gminny Turniej Ekologiczny w Białce

•    Z okazji Dnia Ziemi, uczniowie naszej szkoły Patrycja Wielgos, Kacper Wielgos, Magdalena Szweter, Mateusz Pryszcz i Miłosz Lichota wzięli udział w corocznym Gminnym Turnieju Ekologicznym „Jesteśmy przyjaciółmi przyrody” w Białce, którego XVII edycja odbyła się pod hasłem „Lasy – skarb Ziemi”. Uczniowie klas VII – VIII musieli zmierzyć się z pisemną formą konkursu. Test obejmował pytania dotyczące nie tylko ogólnej wiedzy o ochronie środowiska, ale również zagadnienia o lasach w Polsce i na świecie.
              Wielkie gratulację należą się Patrycji Wielgos, która w konkursie wiedzy ekologicznej zajęła I miejsce. W konkursie Ekozabawka, wyróżnienia zdobyli uczniowie klasy VI Magdalena Szweter i Miłosz Lichota.

Wszystkim serdecznie GRATULUJEMY i życzymy dalszych sukcesów!

• ZIEMIA - NASZE WSPÓLNE DOBRO

•     Dzień Ziemi to największe międzynarodowe święto ekologiczne. Powstało ponad 50 lat temu w Stanach Zjednoczonych, aby uświadamiać, jak ważną kwestią jest ochrona środowiska. Obecnie święto to jest obchodzone w 192 krajach. W Polsce Dzień Ziemi świętujemy od 1990 roku. Tego dnia, ludzie na całym świecie jednoczą się w swoich działaniach i staraniach, aby poprawić stan czystości naszej błękitnej planety i niwelować skutki bardzo szkodliwych działań, które codziennie mają miejsce na świecie.
                 Ważnym odbiorcą akcji są dzieci i młodzież, od których zależy przyszłość naszej planety. Dlatego też, w akcję włączyli się również uczniowie naszej szkoły, którzy poprzez swój występ artystyczny chcieli przypomnieć, że Ziemia jest naszym wspólnym dobrem, dlatego wszyscy musimy troszczyć się o środowisko naturalne, a każdy z nas może przyczynić się do poprawy jakości życia na naszej wyjątkowej planecie. Idea ta, łączy ludzi niezależnie od narodowości, wyznania, wieku czy innych różnicujących kategorii.

„PLANETY NIE ODZIEDZICZYLIŚMY PO NASZYCH PRZODKACH, LECZ POŻYCZYLIŚMY JĄ NA CHWILĘ OD NASZYCH DZIECI”

• #Akcja Żonkile# ŁączyNasPamięć

•         W naszej szkole upamiętniliśmy wydarzenie związane z powstaniem w getcie warszawskim, które wybuchło 19 kwietnia 1943 r. Uczniowie przygotowali samodzielnie żonkile i brali udział w lekcji zatytułowanej "Takich dwóch, jak nas trzech".
                  Żonkile to kwiaty związane z Markiem Edelmanem, jednym z przywódców Żydowskiej Organizacji Bojowej, który w każdą rocznicę powstania dostawał te kwiaty od anonimowej osoby. Sam również, co roku 19 kwietnia, w każdą rocznicę powstania, składał pod Pomnikiem Bohaterów Getta bukiet żółtych kwiatów – często były to właśnie żonkile.

• RELACJA Z WYCIECZKI DO OŚWIĘCIMIA AUSCHWITZ – BIRKENAU

•     Dnia 17.03.2023 Szkoła Podstawowa w Piątkowej oraz w Błażowej zorganizowały wyjazd uczniów klas VIII do byłego obozu koncentracyjnego w Oświęcimiu.
              Zbiórka uczniów została zaplanowana na godz. 6:00 przed budynkiem Szkoły Podstawowej w Błażowej, a wyjazd autokaru o godz.6:20. Podróż przebiegła bez większych zakłóceń, aczkolwiek nie obyło się bez drobnych spięć dotyczących tylnych miejsc siedzących w autokarze.
              Po czterech godzinach podróży przyjechaliśmy na miejsce. Następnie z biletami w dłoni udaliśmy się z przewodnikiem na teren obozu.
                Udało nam się zwiedzić część obozu, w której zobaczyliśmy m.in bunkry głodowe, ścianę śmierci oraz komory gazowe. Najbardziej poruszył nas jednak widok zostawionych przez więźniów rzeczy osobistych takich jak: okulary, walizki (podpisane imieniem i nazwiskiem), protezy, ubrania oraz naczynia.
               W kolejnym etapie wędrówki po obozie ujrzeliśmy przerażający widok zdjęć zamordowanych więźniów w pasiakach. Setki tysięcy więźniów zamordowanych w bestialski sposób zostały uwiecznione w ,,Księdze Imion”, która była olbrzymim spisem.
                W końcowej fazie wycieczki uczestniczyliśmy w warsztatach, na których wykonaliśmy prace na temat obozu.
               Po wielogodzinnym przebywaniu na terenach byłego obozu koncentracyjnego udaliśmy się na mały przerywnik w formie szybkiego bufetu.
                Powrót do domu zajął nam około 3,5 godz. Dzięki wycieczce do byłego obozu koncentracyjnego ,,Auschwitz – Birkenau" mieliśmy możliwość zobaczenia prawdziwej, okrutnej historii na własne oczy. Zrozumieliśmy okrucieństwo i bezsens wojny. Tego widoku nie zapomnimy do końca życia.

Jakub Barański uczeń VIII klasy

• ,,PTASIA STOŁÓWKA"- ROBIENIE KARMNIKÓW NA ZAJĘCIACH TURYSTYCZNYCH

•   Uczniowie klasy VI na zajęciach turystycznych, mieli niecodzienną okazję, aby wykonać niepowtarzalny karmnik dla ptaków.  Za pomocą wkrętów, śrubokrętów, młotków i wkrętarek rzucili się w wir pracy i samodzielnie skręcali drewniane karmniki. Nie dało się nie zauważyć, że praca ta sprawiła im dużo frajdy i satysfakcji.
                Kiedy karmniki były już gotowe, zawisły na drzewach i ogrodzeniu wokół szkoły. „Ptasia stołówka” wypełniona ziarnem, czekała na pierwszych głodomorów.

• Działania w ramach projektu ,,Trzymaj formę"

•     W roku szkolnym 2022/2023 nasza szkoła przystąpiła do realizacji projektu zatytułowanego Trzymaj formę. Zakłada on wiele działań o różnym charakterze m.in.: częstsze wyjścia na piesze wycieczki, systematyczną aktywność fizyczną, udział w zawodach, wykonanie plakatów, gazetek propagujących zdrową żywność, wykonanie prezentacji multimedialnych na ten temat.
                Jednym z projektowych działań są także spotkania z ludźmi, którzy prowadzą aktywny tryb życia i doskonale wiedzą, co to znaczy trzymać formę. W związku z tym Samorząd Szkolny wpadł na pomysł, aby zaprosić do szkoły naszego absolwenta Patryka Niemca, który odnosi wiele sukcesów sportowych w dziedzinie Racerunning  - jeżdżąc na specjalnym rowerze, dzięki któremu jednocześnie trenuje i rehabilituje się.
               Patryk opowiedział nam, jak zaczęła się jego pasja sportowa, jak długo ćwiczy, gdzie i w jakich zawodach bierze udział, jakie sukcesy odniósł. Pokazał nam swoje liczne medale i puchary zdobyte nie tylko w Polsce, ale także za granicą.
               Spotkanie z Patrykiem – naszym absolwentem uświadomiło nam wszystkim, że jeśli chcesz coś osiągnąć to nic nie jest w stanie ci przeszkodzić: mieszkanie w małej miejscowości, niepełnosprawność, fizyczne bariery itp. Jeśli jesteś wytrwały, uparcie dążysz do celu, nie zniechęcasz się mimo porażek – to jesteś na bardzo dobrej drodze, by osiągnąć sukces.
               Patryk pokazał na swoim przykładzie, że trzymanie formy, aktywność fizyczna to ważne elementy naszego codziennego życia.

• DZIEŃ DINOZAURA W PRZEDSZKOLU

•      Dinozaury wyginęły miliony lat temu, ale wciąż fascynują kolejne pokolenia. Do tego stopnia, że w kalendarzu świąt nietypowych poświęcono im specjalne wydarzenie - Dzień Dinozaura, który przypada  na 26 lutegoNasze przedszkolaki, co roku bardzo chętnie włączają się do obchodów tego dnia.
                W piątek 24 lutego chętne dzieci przyszły  do przedszkola ubrane w koszulki, bluzy z dinozaurami, a każdy przedszkolak miał na głowie opaskę ze  swoim ulubionym dinozaurem.
            W naszej grupie  znalazło się wielu fanatyków dinozaurów, którzy przynieśli do przedszkola liczną  kolekcję figurek oraz książki o dinozaurach.
               Tego dnia przedszkolaków odwiedziła pani bibliotekarka - Danuta Hamerla, która podczas zajęć zapoznała dzieci z wieloma ciekawostkami o dinozaurach, przyniosła książki, które dzieci z zaciekawieniem oglądały, a także  kolorowanki z dinozaurami. Dzieci poznały wiele nazw dinozaurów, dowiedziały się, jak wyglądały, czym się żywiły, słuchały ich odgłosów itp. Przedszkolaki wykazywały się dużą wiedzą na temat tych prehistorycznych stworzeń.
                Ponadto w ciągu dnia uczestniczyły w zabawach ruchowych, słuchały i uczyły się  piosenek, wykonywały prace plastyczno - techniczne z motywem dinozaura. Z dużym zaangażowaniem odtwarzały szkielet stegozaura  z drewnianych puzzli.
               Był to dzień pełen różnych aktywności, który sprawił dzieciom wiele radości i pogłębił ich wiedzę na temat dinozaurów.
            Każde dziecko mogło sobie zrobić pamiątkowe zdjęcie w dinozaurowej fotobudce.